FAQ items aan het laden...

Review marketing

Positieve reviews dragen bij aan uw reputatie. Met name om nieuwe klanten te overtuigen, want consumenten en bedrijven hechten nou eenmaal veel waarde aan de mening van anderen. Het komt betrouwbaarder over als klanten u aanbevelen, dan dat u zelf roept dat u heel goed bent. Er is nog een belangrijke reden om te zorgen dat uw bedrijf reviews verzamelt. Reviews dragen namelijk bij aan uw online zichtbaarheid en kunnen daarmee zorgen voor meer bezoekers op uw website.

Hoe reviews bijdragen aan online resultaat

Het is fijn als uw klanten een goede review achterlaten, maar hoe zorgen die reviews er nou voor dat uw bedrijf een beter online resultaat kan behalen?

Vertrouwen en conversie

Geef op uw website aan welk cijfer uw klanten uw bedrijf geven. Bij voorkeur zet u dit op de productpagina en in de footer van je website, zodat het op elke pagina zichtbaar is. Een goed cijfer wekt vertrouwen bij bezoekers en kan op die manier bijdragen aan meer conversie.

Meer bezoekers

Voor veel bedrijven is het relevant om gevonden te worden door potentiële klanten in hun lokale omgeving. Lokale zoekresultaten gaan vaak samen met Google Maps en ook daar kunnen reviews meer bezoekers opleveren. Een bedrijfsvermelding in Google (Maps) toont namelijk ook reviews. Let wel op dat het hier specifiek gaat om Google reviews, maar het goede nieuws is dat er met 1 review al de sterren getoond worden bij uw bedrijfsnaam.

Ook in de organische resultaten van Google kunnen sterren worden getoond. Om deze te verkrijgen is het van belang om reviews te gaan verzamelen met een professioneel reviewsysteem. Wij adviseren u daar graag over.

Online reputatie

Op een negatieve review zit natuurlijk niemand te wachten. Maar wat zou een ontevreden klant doen wanneer hij zijn onvrede niet bij u kan uiten? Dan deelt hij of zij dit misschien via social media of met vrienden en familie. Wanneer u zelf feedback verzamelt, bent u altijd direct op de hoogte van klachten of negatieve ervaringen. Het voordeel is dat u hier direct op kunt reageren en doordat u al meer positieve reviews hebt, valt een negatieve review niet direct op.

Unieke content

Reviews zijn ook een manier om unieke content over uw bedrijf te verzamelen. Plaats regelmatig reviews op uw website en Google zal u belonen met een goede ranking in de zoekresultaten. In reviews komen vaak belangrijke zoekwoorden voor uw bedrijf naar voren. Op die manier komt een zoekwoord voor uw website dus weer vaker terug.

Betrokkenheid van bestaande klanten

Deze laatste is vooral in het geval van business-to-business interessant: door uw klanten om feedback te vragen, betrekt u ze nog meer bij uw bedrijf. Door deze betrokkenheid bouwt u een waardevollere band op met uw bestaande klanten.

Aan de slag met review marketing

Internet is het oriëntatiekanaal. U doet er verstandig aan potentiele klanten inzicht te geven in uw klantbeoordelingen. Klantbeoordelingen helpen uw omzet te vergroten en rendement te verbeteren. Klanten die meer vertrouwen hebben kopen sneller én meer. U maakt eenvoudig sneller het verschil ten opzichte van uw concurrenten.  Tevens worden uw beoordelingen in Google Adwords getoond.

Er zijn dus genoeg redenen om aan de slag te gaan met reviews, maar bedenk wel dat het niet alleen gaat om het verzamelen van reviews. Wij weten wij wat de beste aanpak is. Neem contact met ons op en wij zorgen voor een succesvolle aanpak van review marketing voor uw bedrijf.

Contact >>

Technical Partners

Apple App Store

Google Play

Google

MailPlus

Facebook

Twitter

Daag ons uit?

Wij laten ons graag uitdagen Wij leveren elke dag échte meerwaarde door marketing voor elk bedrijf. En dit doen wij met ons unieke Marketing Services-concept. Onze aanpak en onze visie zorgen voor het verschil. Wij maken mooie dingen, zijn creatief en zorgen dat het ook werkt. En vooral: wij doen het samen met u! Bel 0344-627875 of neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking.

Neem contact op