Loading...

Marktonderzoek

  • Wat vinden uw klanten belangrijk als het gaat om uw producten?
  • Wat verwachten uw klanten nu eigenlijk van uw bedrijf?
  • Zijn uw huidige klanten tevreden over de service van uw personeel?

Wij hanteren diverse methoden en -technieken van marktonderzoek, waarmee een antwoord wordt verkregen op bovenstaande vragen. Typen marktonderzoeken die wij onder meer voor u kunnen uitvoeren zijn:

  • Klanttevredenheidsmetingen
  • Naamsbekendheid- en imago-onderzoek
  • Klantenpanels
  • Branche onderzoek

Online onderzoek

Bij diverse onderzoeken maken wij gebruik van online marktonderzoek. Dit is een slim en kostenefficiënte onderzoeksmethode. U kunt een steekproef trekken uit een consumentenpanel (met meer dan 60.000 leden) of eigen e-mailadressen gebruiken (bijvoorbeeld van uw klanten of uw medewerkers). Met online onderzoek heeft u direct en snel resultaat!

Online klantenpanel

Voor uw eigen bedrijf kunnen wij een eigen klantenpanel ontwikkelen. De panelleden worden op regelmatige basis uitgenodigd en krijgen een ‘incentive’ voor de medewerking aan onderzoek. Op deze manier weet u altijd precies wat er onder uw klanten leeft.

Voor elk marktonderzoek wordt eerst een onderzoeksvoorstel ontwikkeld, zodat u altijd vooraf weet waar u aan toe bent.

Waarom marktonderzoek?

Marktonderzoek is een uitstekend middel om aan belangrijke informatie te komen als basis voor een doelgerichte marktbewerking. Marktonderzoek biedt o.a. inzicht in de behoeftes en wensen van uw doelgroep, toetst de tevredenheid van de klanten en kan een beeld geven van de omvang van uw doelgroep. Ook kan marktonderzoek worden ingezet voor inzicht in uw imago of naamsbekendheid of bij introductie of goede positionering van een product of dienst.

marktonderzoek

Marktonderzoekmethoden

Afhankelijk van het gewenste onderzoek kunt u kiezen voor kwalitatief of kwantitatief onderzoek. Wij bieden naast het standaard online kwantitatief onderzoek verschillende methoden aan zoals het opzetten van een panel of een ‘DirectCommunity’ om uw doelstellingen te bereiken.

Marktonderzoek producten

Wij hebben kennis van verschillende terreinen van marktonderzoek. Graag adviseren wij u welk type marktonderzoek u kunt inzetten om inzicht te krijgen in uw vraagstelling. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen ‘Branding’, Marketing Communicatie, Nieuwe producten/diensten en Klanttevredenheid.

Regels MOA

Wij houden ons bij het uitvoeren van een marktonderzoek aan de (inter)nationale richtlijnen van marktonderzoek van MOA, die zijn opgesteld door de Europese Vereniging voor Marktonderzoek ESOMAR in samenwerking met de Internationale Kamer van Koophandel (ICC) en aan de gedragscode inzake de bescherming van de privacy.

Nieuwe trends

Door de toename van de inzet van sociale media door bedrijven, nemen de vraagstukken omtrent het effect van het inzetten van social media toe. Ook marktonderzoek richt zich op moderne platformen door bijvoorbeeld onderzoek aan te bieden op mobiele websites of onderzoek uitsturen via een sms.

bekijk een voorbeeld van een online onderzoek
8,5 op Klantenvertellen (11 beoordelingen)

Daag ons uit

Wij laten ons graag uitdagen Wij leveren elke dag échte meerwaarde door marketing voor elk bedrijf. En dit doen wij met ons unieke Marketing Services-concept. Onze aanpak en onze visie zorgen voor het verschil. Wij maken mooie dingen, zijn creatief en zorgen dat het ook werkt. En vooral: wij doen het samen met u! Bel 0344-627875 of neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking.

Neem contact op