Voor koeriersbedrijf DSA-Express heeft Van IJzendoorn Marketing Advies onlangs een online retargeting campagne ontwikkeld. Met retargeting kunt u uw advertenties vertonen aan websitebezoekers die eerder op uw website zijn geweest. Zo kunt u een bezoeker die uw website heeft bezocht maar geen contact met u heeft gezocht, heractiveren.

Misschien bent u zelf ook weleens ge-“retarget”, kledingwinkels zijn hier over het algemeen erg goed in. Heeft u leuke schoenen of een leuk shirt gezien maar besluit u  deze nu nog even niet te bestellen dan ziet u deze schoenen ineens overal, op Twitter, op Google, op Facebook en zelfs op Nu.nl of de Telegraaf.nl.

U kunt dus uw eigen websitebezoekers die uw website weer hebben verlaten een aanbieding tonen op websites van derden. Op deze manier kunt u ervoor zorgen dat deze bezoekers terug keren naar uw website en de actie ondernemen die u van hen wenst.

De waarde van de bezoekers die terugkeren naar uw website via retargeting is vaak hoger dan wanneer u aan koude doelgroepen adverteert. Als u adverteert op een al bekende doelgroep ofwel retargeting dan is het het meest logisch om CPM te bieden. Hiermee betaalt u per 1000 weergave. Omdat deze bezoekers al eens hebben aangegeven interesse te hebben in uw website en uw content wilt u deze gehele doelgroep bereiken.

Met een retargeting advertentiecampagne kunt u een hoge ROI behalen. Hiervoor zijn verschillende methodes, bent u geïnteresseerd hier gebruik van te maken, neem dan contact met ons op.

Contact »