Op woensdag 18 september 2019, op de landelijke testdag van het Amber-Alert Nederland, werden twee nieuwe digitale informatiezuilen onthuld door wethouder Dylan Lochtenberg.

René van IJzendoorn: “Voor deze openingsdag is gekozen omdat het woensdag landelijke testdag was van Amber-Alert Nederland. De twee digitale informatiezuilen uit Veenendaal zijn opgenomen in het landelijke netwerk van Amber-Alert en overschrijven de advertenties zodra er een Alert live gaat. Een mooie, nieuwe toepassing van online aansturing van digitale schermen, waarmee we een belangrijke maatschappelijke bijdrage kunnen leveren”.

De digitale informatieschermen zijn ‘smart’ van opzet. Zo wordt ´realtime´ nieuws getoond. Bezoekers van de Hoofdstraat, dé winkelstraat van Veenendaal, kunnen via de zuilen gebruik maken van gratis WIFI. Het gaat om een tweetal (dubbelzijdige) 70-inch x 120-inch outdoorschermen. Naast commerciële uitingen wordt er vooral nieuws gepubliceerd en locale evenementen aangekondigd.

Van IJzendoorn Marketing Advies heeft de investering van de digitale schermen voor zijn rekening genomen. Dit marketingbureau verzorgt ook de media exploitatie onder het label ‘Veens Voordeel’.

De digitale informatiezuilen zijn geleverd door LedScreenSolutions uit Veenendaal. Dit bedrijf heeft de informatiezuilen ontworpen, led-schermen ingebouwd en de online aansturing verzorgd.

Marco Wienecke (LedScreenSolutions): “De informatiezuilen zijn voorzien van speciale appratuur, waardoor we een WIFI bereik van wel 100 meter weten te behalen aan weerszijden van de zuil. Vrijwel de gehele Hoofdstraat hebben we hiermee ‘dekkend’.

Wethouder Dylan Lochtenberg (wethouder gemeente Veenendaal) vervolgt: “Een mooi voorbeeld van locale samenwerking. Met dit project leveren deze ondernemers een bijdrage aan Veenendaal ICT stad, waarmee we erg blij zijn”.

Adverteerders wordt een maximaal lokaal bereik geboden. De Hoofdstraat telt wekelijks 160.000 passanten. Daarnaast worden de uitingen van de adverteerders ook gepubliceerd op de website van Veens Voordeel (www.veensvoordeel.nl) en social media. Adverteerders krijgen daarmee zowel offline als online promotie.

Betrokken partijen bij het project waren gemeente Veenendaal, Businessclub de Heuvelrug, LedScreenSolutions, D-Sign Makers en Van IJzendoorn Marketing Advies.

Bijschrift bij foto: Onthulling van de digitale informatiezuilen in het centrum van Veenendaal door (van links naar rechts) Jan van den Berg (Businessclub de Heuvelrug), Marco Wienecke (LedScreenSolutions), Dylan Lochtenberg (wethouder gemeente Veenendaal) en René van IJzendoorn (Van IJzendoorn Marketing Advies).