De Nederlandse E-mail Marketing Benchmark 2025 is uit. De Benchmark is samengesteld uit de data van Spotler. Voor deze benchmark zijn 1,4 miljoen campagnes van 6.904 bedrijven geanalyseerd. Hieruit komen een aantal tips om je emailings te verbeteren. We delen ze graag met je.
De belangrijkste conclusies uit de benchmark zijn:
- E-mail opens stijgen langzaam, maar de klikratio’s dalen
- Opens en kliks deels afhankelijk van campagneomvang en-frequentie
- Aandacht voor je verzendreputatie wordt steeds belangrijker
- De maandag als verzenddag doet het opmerkelijk goed
- B2B-marketeers moeten de acceptatieratio verbeteren
De benchmark geeft je een enorme rijkdom aan data en een goed beeld van de e-mailstatistieken in Nederland. Het geeft ook een overzicht hoe je branchegenoten scoren met e-mail marketing.
Benieuwd naar alle cijfers? Download de benchmark 2025 hierbeneden.
Wil je starten met email marketing? Of je resultaten verbeteren? Neem contact met op met René van IJzendoorn.
Stuur een email naar rene@vanijzendoorn.nl of bel 06-53627245.