Business-to-Business marketeer focust zich in 2017 op leadgeneratie

Leads, leads en nog meer leads, daar draait het dit jaar om in business-to-business-markten. De belangrijkste focus voor de B2B-marketeer is het genereren van leads waarmee sales uiteindelijk aan de slag kan gaan. Voor 66 procent van hen is dit dan ook de belangrijkste speerpunt, net als vorig jaar. Deze leads komen uit verschillende bronnen. Contentmarketing en betaalde bronnen zoals Google AdWords en LinkedIn zijn hierbij favoriet.

Leads in B2B-marketing

Dit leert het onderzoeksrapport ‘B2B-marketingonderzoek 2017’. Voor dit rapport is onderzoek verricht onder bijna 200 B2B-marketeers in Nederland. De studie geeft een overzicht van de trends en aandachtspunten in B2B-marketing in 2017.

Marketing automation

Met marketing automation kun je, door bijvoorbeeld e-mailcampagnes gericht op leadnurturing in te zetten, de leads beter opvolgen en ‘verwarmen’ voor sales. 15 procent van de respondenten heeft nog geen idee over het inzetten van marketing automation en wil er graag meer over weten voordat dit prioriteit krijgt. Toch geeft al 30 procent van de Nederlandse B2B-marketeers aan dat marketing automation wordt ingezet en 23 procent gaat hiermee in 2017 aan de slag.

Vergelijking met VS

Bij het vergelijken van de Amerikaanse cijfers met de Nederlandse resultaten valt het volgende op:

  • maar liefst 89 procent van de Amerikaanse B2B-marketeers zet al contentmarketing in ten opzichte 61 procent van de Nederlandse B2B-marketeers
  • 49 procent van de bedrijven in de VS gebruikt marketing automation en in Nederland is dat 30 procent
  • 58 procent van de Amerikaanse B2B-marketeers zet webinars in tegenover 24 procent van de Nederlandse B2B marketeers

Ook aan de slag met leadgeneratie in Business-to-Business marketing?

Neem contact op met René van IJzendoorn, email: rene@vanijzendoorn.nl of bel 06-53627245

Bron: Customertalk & Online succes

 

2017-02-22T19:57:01+00:00